TY - JOUR ID - 134200 TI - آینده تلویزیون و چشم انداز ویدئو تا ده سال آینده JO - دانش آینده پژوهی رسانه JA - JMFS LA - fa SN - AU - البرزی دعوتی, هادی AD - دکترای مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 2 IS - 2 SP - 10 EP - 31 KW - آینده تلویزیون KW - سناریونویسی KW - آینده‌پژوهی KW - سرویس مبتنی بر تقاضا KW - مصرف رسانه‌‌ای DO - N2 - تلویزیون و ویدئوهای سنتی با توجه به رشد استفاده از سرویس مبتنی بر تقاضا با بازیگران جدیدی روبرو شده‌اند. شناسایی پیشران‌ها موجب شناخت آینده تلویزیون و چشم انداز ویدئو در ده سال آینده می‌شود. مصرف رسانه‌ای مخاطبان به طور اساسی تغییر کرده است. پیشران‌هایی با تأثیر زیاد و سیرتکاملی روشن در صنعت تلویزیون و ویدئو شناسایی شده‌اند که از طریق آنها می‌توان سناریوهای محتمل آینده را شناسایی کرد، این پیشران‌ها با توجه به وابستگی متقابل و ارتباطشان با  یکدیگر اندازه‌گیری و طبقه‌بندی شدند و عدم قطعیت‌های کلیدی انتخاب گردیدند که چهار سناریو بازار جهانی رسانه، محتوا حرف آخر، تلافی کردن برودکسترها (رادیو و تلویزیون‌ها) و گمشده در تنوع خروجی این پژوهش است. سناریوهایی که نشان می‌دهند که چگونه مسیرهای آینده بازار تلویزیون و فیلم می‌تواند متفاوت باشد. UR - https://www.mediafs.ir/article_134200.html L1 - https://www.mediafs.ir/article_134200_608d1c440a7d3b510f4dd9820048784d.pdf ER -