@article { author = {Hoseini, Fatemeh}, title = {Media placement in the fourth industrial revolution}, journal = {Journal of Media Futures Studies}, volume = {1}, number = {1}, pages = {10-32}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The Fourth Industrial Revolution The revolution is an innovative technology and a platform for convergence between the biological, biological, and digital domains. The consequences of this revolution will appear in all areas of human life, and the media will be no exception. The most important action against the consequences and challenges of the Fourth Industrial Revolution in any field is a deep understanding of this technological revolution. A revolution that will fundamentally change the way people live and interact with objects and will set a new world influenced by advanced and intelligent technologies. In the present article, while enumerating the dimensions and characteristics of the Fourth Industrial Revolution, the changes that will take place in the structure and forms of the media with the help of the technologies of this revolution, including artificial intelligence and (IOT), are examined. The research findings show that the structure of the media, like other fields, will undergo a fundamental transformation through emerging technologies, and personalized media will play a more prominent role than traditional media. Media forms also include anything that will generate and transmit messages over the Internet of Things in a network. Finally, we conclude that traditional media, in order to compete and converge more with emerging digital media in the age of the Fourth Industrial Revolution, need to know more than anything else the dimensions and characteristics of this revolution and the tools needed to maintain its power and life. The framework of the structure of this revolution is technological.}, keywords = {The technological revolution,The Internet of Things,Artificial intelligence,Digital media,Decentralized media}, title_fa = {جانمایی رسانه در عصر انقلاب صنعتی چهارم}, abstract_fa = {انقلاب صنعتی چهارم انقلاب فناوری‌های نوآورانه و بستر همگرایی میان حوزه‌های فیزیکی زیستی و دیجیتال است. تبعات و پیامدهای این انقلاب در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... ظهور و بروز خواهد یافت و رسانه‌ها نیز از این امر مستثنی نخواهند بود. مهم‌ترین اقدام در برابر پیامدها وچالش‌های ناشی از انقلاب صنعتی چهارم در هر حوزه درک و فهم عمیق نسبت به این انقلاب فناورانه و میزان سرعت عمق و گستردگی آن است. انقلابی که شیوه زندگی نحوه کار و تعامل افراد و اشیاء را از اساس متحول خواهد ساخت و دنیایی جدید متأثر از فناوری‌های پیشرفته و هوشمند پیش‌روی بشر قرار خواهد داد. از همین‌رو در نوشتار پیش‌رو ضمن برشمردن ابعاد و ویژگی‌های انقلاب صنعتی چهارم تغییر و تحولاتی که در ساختار و اشکال رسانه به مدد فناوری‌های این انقلاب از جمله هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء  رخ خواهد داد مورد بررسی قرار گرفته و ویژگی‌های مهم رسانه در عصر انقلاب صنعتی چهارم نیز مرور شده است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که ساختار رسانه نیز همچون سایر حوزه‌های به واسطه‌ فناوری‌های نوظهور دچار تحول اساسی خواهد شد و رسانه‌های شخصی شده و غیرمتمرکز نقش پررنگ‌تری نسبت به رسانه‌های سنتی خواهند داشت. همچنین اشکال رسانه از رسانه‌های دیداری، شنیداری، صوتی و مکتوب فراتر رفته و سایر اشیاء و هر چیزی را که به واسطه اینترنت اشیاء در بستر یک شبکه به تولید و انتقال پیام خواهد پرداخت در برمی‌گیرد. در نهایت نتیجه می‌گیریم که رسانه‌های سنتی برای رقابت و همگرایی بیشتر با رسانه‌های دیجیتال نوظهور در عصر انقلاب صنعتی چهارم بیش از هر چیز نیازمند شناخت ابعاد و ویژگی‌های این انقلاب و ابزارهای لازم برای حفظ قدرت و حیات خود در چارچوب ساختار این انقلاب فناورانه است.}, keywords_fa = {انقلاب فناورانه,اینترنت اشیاء,هوش مصنوعی,رسانه‌های دیجیتال,رسانه غیرمتمرکز}, url = {https://www.mediafs.ir/article_113325.html}, eprint = {https://www.mediafs.ir/article_113325_d7528f30b4e5b142ffda67fc69927276.pdf} }