%0 Journal Article %T آینده تلویزیون و چشم انداز ویدئو تا ده سال آینده %J دانش آینده پژوهی رسانه %I دکتر هادی البرزی دعوتی %Z %A البرزی دعوتی, هادی %D 2021 %\ 08/23/2021 %V 2 %N 2 %P 10-31 %! آینده تلویزیون و چشم انداز ویدئو تا ده سال آینده %K آینده تلویزیون %K سناریونویسی %K آینده‌پژوهی %K سرویس مبتنی بر تقاضا %K مصرف رسانه‌‌ای %R %X تلویزیون و ویدئوهای سنتی با توجه به رشد استفاده از سرویس مبتنی بر تقاضا با بازیگران جدیدی روبرو شده‌اند. شناسایی پیشران‌ها موجب شناخت آینده تلویزیون و چشم انداز ویدئو در ده سال آینده می‌شود. مصرف رسانه‌ای مخاطبان به طور اساسی تغییر کرده است. پیشران‌هایی با تأثیر زیاد و سیرتکاملی روشن در صنعت تلویزیون و ویدئو شناسایی شده‌اند که از طریق آنها می‌توان سناریوهای محتمل آینده را شناسایی کرد، این پیشران‌ها با توجه به وابستگی متقابل و ارتباطشان با  یکدیگر اندازه‌گیری و طبقه‌بندی شدند و عدم قطعیت‌های کلیدی انتخاب گردیدند که چهار سناریو بازار جهانی رسانه، محتوا حرف آخر، تلافی کردن برودکسترها (رادیو و تلویزیون‌ها) و گمشده در تنوع خروجی این پژوهش است. سناریوهایی که نشان می‌دهند که چگونه مسیرهای آینده بازار تلویزیون و فیلم می‌تواند متفاوت باشد. %U https://www.mediafs.ir/article_134200_608d1c440a7d3b510f4dd9820048784d.pdf