%0 Journal Article %T مقایسه شاخص‌های کارآمدی سه خبرگزاری‌ داخلی (مطالعه موردی؛ ایرنا، ایسنا و ایلنا) %J دانش آینده پژوهی رسانه %I دکتر هادی البرزی دعوتی %Z %A شکرگزار, رضا %A رضائیان, محمدجواد %A نصراللهی کاسمانی, اکبر %D 2021 %\ 08/23/2021 %V 2 %N 2 %P 104-147 %! مقایسه شاخص‌های کارآمدی سه خبرگزاری‌ داخلی (مطالعه موردی؛ ایرنا، ایسنا و ایلنا) %K سنجش کارآمدی %K رسانه %K خبرگزاری %K ایرنا %K ایسنا %K ایلنا %R %X این پژوهش به لحاظ روش کمی و به لحاظ هدف کاربردی و به دنبال شناسایی و مقایسه شاخص‌های کارآمدی سه خبرگزاری‌ داخلی است. روش تحقیق کمی- پیمایشی و شیوه جمع آوری داده‌ها با استفاده از پرسشنامه جامع محقق ساخته است، نمونه آماری نیز به تعداد 90 نفر از کارکنان سه خبرگزاری و با شیوه تصادفی ساده انتخاب شده است. یافته‌ها و نتایج تحقیق پس از انجام آزمون‌های تجزیه، تحلیل آمار توصیفی و استنباطی نشان داد: نیازسنجی خبری مخاطبان، مهم‌ترین و پرکاربردترین مؤلفه کارآمدی خبرگزاری‌ها و شایسته سالاری و حفظ نیروهای داشتن نیروی ماهر و کاردان و شفافیت در خبررسانی، کم کاربردترین مؤلفه کارآمدی سه خبرگزاری است و براساس ضرایب و میانگین رتبه‌های کارآمدی: خبرگزاری ایسنا با کسب بالاترین نمرات، خبرگزاری اول (کارآمدترین)، خبرگزاری ایرنا با کسب نمرات متوسط، خبرگزاری دوم (کارآمدتر) و خبرگزاری ایلنا با کسب نمرات کم‌تر، خبرگزاری سوم (کم کارآمدترین) رتبه‌بندی شد. %U https://www.mediafs.ir/article_134141_c660650dfdfdabfa24dad8a98d463453.pdf