@article { author = {Daneshmandi, Zohreh}, title = {The trends affecting in the future of the press}, journal = {Journal of Media Futures Studies}, volume = {1}, number = {1}, pages = {98-120}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Today, the competition between new and traditional media in the field of news has been formed, and in the future, there will be a media that promotes social networks and cyberspace that both knows the taste of the audience and can continue its life in the future. In this study, using the Delphi method in three stages, the views of 20 experts on the drivers and trends affecting in the future of the press were counted, which includes 3 drivers of changes in the nature of the audience, media changes and changes in news content and includes 21 trends. The results showed that the lack of response to the needs of the audience and the audience is not limited to news and news interpretations of the press, are the most important key uncertainties affecting the future of news in the field of changes in the nature of the audience. The most important key uncertainties in the field of news technology also include the regular sequence of production of linear content in the press and the presentation of moment-by-moment content on the location and timelessness of social networks. In the field of news content, increasing the price of newspapers and reducing the purchasing power of the people, gatekeeping news and information in the print media and the paper crisis and the cost of printing can be named as the most important key uncertainties.}, keywords = {Social Networks,audience,Press,Trends,technology}, title_fa = {ریخت‌شناسی روندهای مؤثر در آینده مطبوعات}, abstract_fa = {امروزه رقابت رسانه‌های نوین و رسانه‌های سنتی در حوزه خبررسانی شکل گرفته است و رسانه‌ای در آینده‌ پیش‌ روی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی حضور خواهد داشت که هم ذائقه مخاطب را بشناسد و هم بتواند به حیات خود در آینده ادامه دهد. در این پژوهش با استفاده از روش دلفی در سه مرحله، نظرهای 20 خبره در خصوص روندهای مؤثر بر آینده مطبوعات احصا شد که شامل 3 کلان روند تغییرات ماهیت مخاطب، تغییرات رسانه و تغییرات محتوای خبری است و 21 روند را در برمی‌گیرد. نتایج پژوهش نشان داد که عدم پاسخگویی به نیازهای مخاطب و محدود نبودن مخاطب به خبرها و تفاسیر خبری مطبوعات، مهم‌ترین عدم قطعیت‌های کلیدی مؤثر بر آینده خبر در حوزه تغییرات ماهیت مخاطب هستند. مهم‌ترین عدم قطعیت‌های کلیدی حوزه محتوای خبر نیز شامل تغییر انتشار خطی اخبار به انتشار دایره‌ای (360 درجه) در مطبوعات و ارایه محتوای لحظه به لحظه و بی‌مکانی و بی‌زمانی شبکه‌های اجتماعی می‌شود. در حوزه محتوای خبری نیز می‌توان از افزایش قیمت روزنامه‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، دروازه‌بانی اخبار و اطلاعات در رسانه‌های مکتوب و بحران کاغذ و هزینه چاپ به عنوان مهم‌ترین عدم قطعیت‌های کلیدی نام برد.}, keywords_fa = {شبکه های اجتماعی,مخاطب,مطبوعات,روندها,تکنولوژی}, url = {https://www.mediafs.ir/article_113340.html}, eprint = {https://www.mediafs.ir/article_113340_82ae3e4a1186465f4de80e4d3c10fddf.pdf} }